16 feb 2009

Today is the first day...


Idag börjar vårt nya liv. Ja som ni såg på fotot av diskbänken såm började vårt nya liv INTE i lördags..


Idag måste jag röja som fan för imorgon kommer TA TAAAAA TA TAAAAA: En dam som skall hjälpa till med städningen!!!


Jo visst, Senyora Grecia kommer att komma tre timmar i veckan och blir betald av snäll avia Rosa som vill hjälpa till att rädda det som räddas kan. Good choice att satsa på oss! Fler som vill? Vill ni ha mitt bankkontonummer?



I morgon kommer Senyora Grecia dock att stanna längre eftersom det är första gången och ja, lägenheten kan nog behöva en första grundgenomgång som kan tänkas ta några timmar. Ser framför mig hur hon efter 20 minuter smyger ut lite diskret för att ringa efter förstärkning; visk visk "ja jo det är riktigt illa, om du kan ta med dig mamma också, och min svägerska, samt min storebror...ja nä, det skall väl räcka, eller för fan, ta med dig lillsyrran också..."



Fler punktinsatser: Måndag eftermiddag kommer avi Joan och tar barnen några timmar och på fredag eftermiddag är det avia Rosas tur. Fantastiskt! Veckan har fått luft och ter sig inte lika kompakt grågeggig som tidigare!


Jag ser ljuset därborta i tunneln, ja, jag ser ljuset!!!

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Jag ser ljuset om två år när den yngsta börjar skolan...

Viktoria Löwenthal dijo...

När yngsta är 7? 6? Inte förr???!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Oh säg SÄG att du bor utomlands och att du med "börja skolan" menar ngt i 3-årsåldern max!!