4 nov 2008

Vem skall man tro på tro på tra la la








Året var 2005. 2 månader tidigare hade vi fått en bebis och var väl lite tiltade. Vi gick och köpte en ny tvättmaskin och jag frågade hur man skulle öppna filtret (man är väl handyman och kan sådana grejer!). Kvinnan glodde catalan-surt på mig och svarade så kavat att"nej sådant gör man inte längre det sker automatiskt". Jag tyckte det lät underligt men vad fan, BRUDFAN SÄLJER JU TVÄTTMASKINER HELA DAGARNA.
Inte kan väl jag vara den första att snacka filter med henne??


Jo tydligen. Och jag mitt tiltade nötto tänkte inte mer på saken. Förrän nu, då en liten röd våg tändes (nej, inte ett litet ljus...inte ännu i alla fall).
Efter MYCKET letande (jo men saker är sig inte lika sedan då mars 2005..ingen riktig ordning längre säger jag och vill med det få er att tro att jag är väldigt ordentlig, eller ja, att jag var) hittar jag manualskrället (och TACK karlis för din sporre, när jag kände att du lade ner 150% mer än jag på att hitta fanskapet, ja då lade jag in ytterligare en växel).

VISST FAN KAN MAN RENSA FILTRET!!!

5 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Japp! Jag har även googlat upp och ner fram och tillbaka om tvättmaskiner utan filter och de finns med inte din version.

Glad att du hittade filtret. Var det mycket vatten? Ser ut som ett hårspänne där nere till vänster?

Viktoria Löwenthal dijo...

ETT hårspänne?!!! 3 fastrostade hårspännen samt lite spik och annat shit.

Tack för stödet: yes we can!!

KARLAVAGNEN dijo...

rättelse: de finns, men inte, din version.

Det var så lite så. My pleasure!

KARLAVAGNEN dijo...

annat shit: Är det två nappar som jag inbillar mig skåda på bilden?

Betty & Rosalie dijo...

Jag undrar ifall du hittade resterna från musen som försvann??? :)