5 nov 2008

Godis godis godis








Idag var vi i parken efter skolan. Junia lekte mest hela tiden med klasskompisen Uriols storebror Roger (går i P5 d.v.s. 2 år äldre) och bekräftade därmed i alla fall att detta är sant som hon säger att de alltid leker i skolan. Då Junia inte sover middag som de andra i hennes ålder får hon hänga med de stora barnen och där händer det (enligt rapporterna jag får på kvällarna då hon skall sova) så mycket så jag försöker sålla så gott det går och bilda mig en någorlunda reell bild.
Jag hade med mig en banan, en flaska vatten samt en påse med lite grissinis (palitos). Av detta har Junia ätit: chips, en bulle med ngt chokladtjosan i, kex med chokladöverdrag samt en chupa chup (som skapade fullständig kalabalik då den första som Junia fick var trasig på ena kanten varpå hon grät så högt och hjärtskärande att någons mormor raskt gick och köpte TVÅ nya åt henne, mina lama protester tog hon som ett "jamen åh, inte skall väl ni behöva.." när det var ett klart: Hon skall inte ha något godis!!!).
I det här landet för jag en fullständigt osannolikt ojämn kamp mot karius och baktus samt barnfetma. Det existerar endast i några rapporter som kommer med jämna mellanrum och som INGEN kopplar ihop med deras egna (o)vanor after school.

No hay comentarios: