11 nov 2008

Nu blir det röjjj

Idag landade en gammal kompis här i BCN. Sist han var här så vet jag att vi röjde en del, kommer inte ihåg var vi ended up men det var säkert både halvillegalt och väldigt sent/tidigt.
Lite försiktigt har jag föreslagit att han ju om han vill kan komma ut hit till byn och hälsa på i morgon under dagen om han vill ha lite sol och playa. Och varför inte lite middag på torsdag i Bcn om rogge kan vara hemma med flickorna. Men alltså, Viktoria och Röj i samma mening...det finns inte just nu.
Jag tycker det låter FRUKTANSVÄRT sent att ta sista tåget hem klockan 23.30.
Skulle jag i stället sova i Barcelona vill jag VERKLIGEN INTE kasta bort den goda nattens sömn på att ränna ute.
Is this where the story ends? Hur kunde det bli så här? Jag som var ute 8 kvällar av 7 möjliga. Jag som inte tyckte att någon tid var för sen för att fortsätta.
Kärring.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Hallå,
Klart du ska ut, å du kan väl kalla det röja. Tänk vad du kommer att ångra dig annars. Se det som rekreation. Hemresan är väl inget att oroa sig för. Går du ut på torsdag och vill hem innnan midnatt ringer du mig, så kör jag dig hem till dörren. Är själv ute och "röjer"-fast dansgolven, och tar bilen så det blir nyktert röjande. Annars finns det nattbuss (har provat den och den är INTE som de där fylletransporterna inne i stan med skränande ungdomar utan typ charterbussar med soft musik)
Hör av dig!
Hälsningar,
"Hon som får äta frukost ensam numera"

Viktoria Löwenthal dijo...

?? Vem äter frukost ensam numera? Jag tänker så det knakar. Klockslaget (8.15) ger mig en viss indikation..dans på en torsdag likaså (även om den jag känner som dansar mest dansar typ varje dag förutom när hon har ont i pektån eller vad vi nu kom fram till att den kunde heta).
Körd hem till dörren? Mmmmmm, låter som ljuv musik, minst lika ljuv som charterbuss kusten runt..

Anónimo dijo...

Mamma livet förändrar en...
Helena