2 nov 2008

Priset man betalar

Torsdags och fredags kräktes Gala och var allmänt shittig. Lördag dag var det Junias tur, hon är ju lite mer av en "on stage-aktör" så hon kräktes ner vårt fik Farggi. På kvällen var det min tur och har så förblivit sedan dess. När jag försökte checka in igen här till eftermiddagste (låter mer pretentiöst än vad det var) så såg rogge ut som en blandning av jack jack nicholson i Gökboet och Dustin Hoffman i Kramer against Kramer. Junia skuttar glatt omkring i mörkröda tunnstrumpbyxor med glittriga hjärtan, knallrosa långärmad t-shirt samt jeansflamencoklänning storlek 6-7 år. För att inte tala om hur lägenheten såg ut. Nehej det skall vi definitivt inte tala om.
Jag gick och lade mig igen med hopp om bättre tider och hörde att det påbörjades ettmuffinsbak. Självklart utan recept, den gode kocken rogge inser sällan eller raktav aldrig sina begränsningar.
Något molokna berättar de senare att nej det blev inga muffinsar, de hade visst haft någon kemisk reaktion och var direkt hälsovådliga. Jag fick pressa dem på receptet och visst: 2 äggulor, lite socker, lite mjöl, 2 msk bakpulver (som de efter den senaste vaniljsåspulverfadäsen nu har lärt sig vilken burk det är) och lite kakao. Mmmmm..kirrar dödskönt i kistan.
Jag somnade om och har sovit till nu. Imorgon är väl förhoppningsvis en ny dag.

4 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Det måste finnas sådana där enkla kak/matreceptböcker för barn på katalanska? Kanske något för den baksugne Rogge...

Anónimo dijo...

Precis vad jag tänkte på, något i stil med Totte bakar, hette den inte så, den lärde sig Milton att baka efter när han var ung och ny i köket, kanske är det även så att svenskan passar Rogges språkkunskaper eller det vågar vi kanske inte föreslå.... Mamma Lena

KARLAVAGNEN dijo...

At your service:
http://pedagogia.fcep.urv.es/educanet/recursos/infantil/cuinaperanens/index.htm

Viktoria Löwenthal dijo...

och PRECIS vad jag tänkte på, den idealiske San jordi-presenten (efter år av trendiga psykologiböcker och annat), en kakbok till junia OCH pappa rogge, gärna med bilder (3 småskedar när det är 3 tsk så att junia kan kontrollera rogge).

ska genast checka karlis allas vår projektledares sida (vad JOBBAR du med egentligen? jag blir helt nyfiken, fantasin skenar...högt uppsatt projetledare inom ngt holländskt företag, typ Hon som startade upp hela businessen i spanien).