10 nov 2008

Förlåt alla och mest förlåt Gala

Förlåt alla att jag fick er att tro att jag är en sådan där trendig upplyst mamma, en sådan där mamma som gör medvetna val åt mig och mina barn. Jag TROR INTE PÅ HOMEOPATI. Har aldrig gjort. Jag tycker att det är humbug, rakt av.
Hade jag inte varit så attsingens trött och dum i huvudet av all denna vaka hade INGEN fått mig att gå till en homeopat med Gala. Homeopati kan jag tro på om man är gravid och får influensa och då får några små vita pillerbollar. Men inte för sömnstörningar hos små barn.
Jag blev inspirerad och lät mig svepas med, JAG, som ALDRIG sveps med av vad "alla säger" eller "bla bla provade och vart JÄTTENÖJD". HUMBUG! Jag SKITER i om alla andra väljer att tro på det, jag gör det INTE.
Jag tror på att äta kött från glada kor och ägg från glada hönor, jag tror på att man kan sova bort en massa sjukdomar (ja för dem som sover då alltså) och så tror jag på att kyla får feber att gå ner. Jag springer inte till doktorn med mina barn för jag tror att det mesta är relativt ofarligt och jag behöver INTE konfirmera med någon läkare huruvida Gala har feber elelr ej, så länge hon verkar må inom gränserna för det rimliga så försöker jag använda sunt förnuft och med det nöjer jag mig. Det och med hårtorken.
Så. Nu känns det bättre. Tack. Nu skall jag hitta en bra akupunktör, jag vet att Mari (ego collection) kände till en.
Och förlåt Gala att jag tullat på dina sparpengar som du fick när du föddes att köpa ngt kul för (och din snålål till mamma har tyckt att du kunde nöja dig med begagnat begagnat begagnat medan din syster får balklänningar), jag tyckte plötsligt att homeopati var vad du behövde. Jag skall ersätta dig, genast.

10 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Hmm, jag tror du behöver få sova - mycket och länge. Hur länge du vill.

Men jag är också tveksam till Homeopati.

Viktoria Löwenthal dijo...

Ja tack. Gärna.
sova sova sooova

Monica dijo...

Jag tror att homeopati kan ha en enorm effekt, precis som placebo ju kan ha effekt i läkemedelsstudier. En psykologiskt effekt. Därför trodde jag först det var DU som skulle ta homeopatin vilket jag inte skulle brytt mig om att vidare fundera över. När jag sen förstod att du skulle ge det till gala blev jag lite förvånad, det må jag säga!

Din nya insikt känns upplyftande!

Viktoria Löwenthal dijo...

Hmm..Monica: jag förstår ännu inte riktigt hur det skulle gå till. skulle jag ta medicin mot att gala inte sover och sedan pga placeboeffekten med lite tur få henne att sova?

: )

Ja alltså, jag rycktes med eftersom ALLA runt omkring mig drar iväg med sina barn till homeopater i ur och skur. Själv har vi en väldigt bra husläkare, vår älskade doctora llussa, som är väldigt vettig, väldigt anti medicin till små barn och ja, hade hon hade ngt annat än Estivil att rekommendera så hade jag inte tvekat. Men visst, homeopati i ett fall som detta kändes luddigt men helt ärligt, efter så många sömnlösa månader är jag beredd att prova vad som. fast som sagt, egentligen är jag nog väldigt lite en homeopatmännsika och väldigt lite placebopåverkbar.tror jag i alla fall.

Anónimo dijo...

Jag förstår att du försökte, klart som 17 att man går emot sina principer när man inte har sovit på flera år. Jag har visserligen aldrig riktigt prövat på men på något sätt så tror jag på homeopati. Jag tror lite på humbug över lag. Lycka till med akupuntur.
Helena

grancanariamamman dijo...

Fy vad jag lider med dig! Att sova är A och O för att kunna fungera som människa!!! Jag sov inte mer än högt 2h i stöten tills Yaiza blev 6 månader. Sedan bröt jag ihop. En kompis tipsade mig om Anna Wahlgrens metod - som jag absolut inte fattade ett dyft av - och jag mailade Anna som svarade på studs! Sedan hade vi mailkontakt en längre tid. Hon blev stödet jag saknade här i Spanien. Yaiza, visade det sig, hade varit hungrig i sex månader och började dricka välling och sov sedan som en stock hela natten... Något år senare fick jag för mig att hon skulle lära sig somna själv och använde då en bok som hette "Duermete niño". Vet inte om något av detta är till någon som helst nytta för dig, men berättar utifall att... Annars tycker jag absolut att du ska åka iväg UTAN BARN till nåt hotell och sova, sova, sova så mycket du bara kan!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Granca: tack för tips, jag är tacksam för all hjälp man kan få. Tyvärr är hon inte hungrig, har redan provat med välling, med att äta rekordmycket hela dagen etc. etc.
Och Duermete nino, tja, det går bara inte, det är inte jag. Försöker med den andra, den som är att man gradvis avlägsnar sig, men hittills har jag inte kommit så långt (sitter typ klistrad vid hennes säng och hon gallskriker timme ut och timme in).
Det blir väl bättre någon gång. antar jag.

Viktoria Löwenthal dijo...

Helena: Ja herre, jag hade nog hängt upp henne i ett tträd och skrikit kuckeliku om ngn sagt att de hjälpte
: )

Anónimo dijo...

Jag rekomenderar att du tar och ringer Acupunktur Carmen på stört. Det hjälpte Max från första dagen. Han hade ju "tandvärk" låååångt innan tänderna kommit. Skrek oavbrutet i 10 månader. Vi sov ALDRIG. Jag drogade mej själv med Red Bull för att orka me - fast det är nog inte att rekommendera... Tack vara Carmen fick vi frid i vårt hus, Max slapp lida och han började äta annat än tutte. Call 932 180 439
Balmes 174, entlo 2a, nära Diagonal. Lycka till!!!! kram mari

Anónimo dijo...

...förresten så har Elsa blivit hjälpt av Homeopati för öroninflamation samt hosta - funkade super bra - jag tror på det för vissa krämpor - Kanske inte för att de ska sova - har inte någon erfarenhet av det.