9 nov 2008

Today is a day


Rogge sov i natt med Gala och trots att hennes ylande hördes bort till mig så var det fantastiskt skönt att kunna ligga kvar och slippa engagera sig. Så fram till att det löst sig med Galas sömn så får det bli så här i alla fall en dag i veckan.


Homeopatmedicinen är nu på dag 12 (10-15 dagar skulle det ta), den 20onde har vi ny tid inbokad. Någon som har provat akupunktur mot bebissömnproblem annars?


Jag börjar bli lite vag i konturerna.


Dagen har i övrigt varit fantastisk, varmt och soligt och vi lekte hela morgonen på terrassen och så skitig som Gala är skulle ni ALDRIG kunna hitta som helkatalansk version och om det kan jag säga att:
1) Deras terrasser skiner och är minst lika rena som inomhus.
2) Deras inomhusgolv är överrena TROTS att alla går omkring med skor och man häpnar och får grymma komplex.
3) Barn här leker inte i pyjamas på terrassen, och deras mödrar går inte omkring i pyjamas och nyper i sina växter.
4) Barn här leker inte på ett golv som är skitigt, då skriker alla i kör CACA CACA så fort de tar i något.

1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

Gud vad skönt - plötsligt känner jag mig mänsklig!