24 nov 2009

Softlan sköljmedel



Palmolive-Colgate är de som står bakom Softlan Äppelblom sköljmedel. De står även bakom en massa andra lukter. Alla utom äppelblom säljs i Spanien.

I stället är "urlukten" här att man skall lukta gammal fin dam, alltså parfymigt talk.

Marsellatvålen är det som spanjoren förknippar med Rent som i min barndoms härliga minnen. Och ibland skall det lukta bebis, Nenuco, för att man skall känna att man uppnått det ultimata.

Jag vill ha äppeldoft, jag älskar äppeldoft. I somras köpte jag på mig och släpade hit 7 stycken Softlan och nu har jag bara en kvar, den får endast användas till lakan som man njuter mer än en dag (om inte ungdjävlarna får för sig att kräkas precis när man bytt, TROTS äppelblom).

Brukar inte tyskarna också gilla sin appfelblum? Varför har INGEN av de stora tyska kedjorna något tvättmedel eller sköljmedel med äpple? Varje gång jag går dit hoppar jag till av glädje då jag ser en ljusgrön flaska men ack nej.

2 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

Jag, precis som du, höll för några år sedan på med samma fruktlösa, (bokstavligt talat) jakt efter äppeldoftande tvätt eller sköljmedel. Det är verkligen HELSKUMT i ett land som detta, då dofter, parfymer, colonias, ambientadores finns i överflöd - men precis som du säger väldigt få äppeldofter...Har bara sett några rumsdofter och liknande med äppeldoft...
Kanske något nytt att starta?
"Äppeltvätt- & sköljmedels importör"!

KARLAVAGNEN dijo...

Lovar hålla koll. Men jag släpar Oceans tvättmedel över halva Europa. Kan varmt rekommendera Oceans tvättmedel tillsammans med deras blekmedel - vitare än vitt blir det.

Annars har jag snöat in på Marseille tvålsdoft som jag tycker är mild och bra.