6 nov 2009

Scarpetta-dilemma


Eller dilemma och dilemma, dilemmat är nu inget dilemma längre utan snarare ett problem och ett faktum. Fick i min hand två romaner som jag skulle läsa och recensera. Hade precis börjat på Cornwells sista om Kay Scarpetta, den som heter det något ödesdigra "Scarpetta". Som i att det skulle kunna vara den sista..eller?

Nåväl. hade det inte varit för att Book of the dead slutade som den gjorde samt titeln "Scarpetta" så hade jag utan problem lagt undan den här 500-sidorsklumpen och jobbat lite. Men jag KAN inte, den finns ständigt i min närhet och nu komemr jag att kämpa mot klockan, I know. Ett dygn har bara 24 timmar. Har man barn så är de om inte färre så i alla fall mer fyllda av oväntade happenings, något tröttare och går inte att glida på på samma sätt som tidigare då man kunde läsa en hel natt och sedan ta igen sig någon annan gång. Böckerna jag skall läsa är av Andreas Roman, någon som har läst? Ser att han jobbar som speldesigner, det är Rogges drömjobb om han någon gång skall byta jobb eller vill ha ny substans i livet.
Men om jag läser bara lite till i Scarpetta och sedan från och med i morgon tar paus och läser Andreas Roman i stället så kanske det kan funka.
På fotot är det inte Pete Marino utan Andreas Roman, blev medlem i hans fan club på facebook och det är hans profilbild.



2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Haha, känner igen mig. Hmm så böckerna är bra igen? Kanske skulle ta och uppdatera mig på hennes böcker då? Var ett tag sedan sist. Men vem är Andreas Roman?

Unknown dijo...

Absolut! Mycket spännande. Ja vem är andreas roman? Jag återkommer om det..