23 nov 2009

SÅ SMIDIGT CSN!!



Wow! Vissa vill vara moderna, andra inte. Vissa vill göra det lätt för kunden, återbetalaren, dig, mig..andra inte. När man bor i ett land som Spanien är man van vid att man nästan får be om lov på sina bara knän för att få komma till ibland, även om det gäller något så tråkigt som att betala bilskatt etc.
Svenska CSN, tidigare en ständig källa till stress och oro (hmm..ja under de åren då jag hade riktigt dåligt med pengar och var dag hoppades att de skulle tappa bort mig alternativt att milleniumskiftet skulle krascha deras databas varpå man skulel få en vänlig förfrågan huruvida mab haft något att göra med dem...) går i täten för att göra det lätt för oss återbetalare. Nu kan man som utlandssvensk betala smidigt och lätt med sitt visa-kort! Den du!


Så underbart smidigt och smärtfritt, jag HATAR att göra utlandsbetalningar via mina spanska bank då de tar ut hutlösa summor för denna lilla tjänst. Nu kunde jag använda mitt ikea-visakort och utan extra allt betala det jag skyldig var.


Jag bockar och bugar!

No hay comentarios: