11 dic 2008

Och vårt väder är bättre än ert






Just nu biter det rejält i kinderna när man går ut, i morse låg temperaturen på 6 grader i flera timmar. Men så kommer solen fram och då så säger det SCHVUNG så blir det varmt och skönt igen. Det är nog solgarantin som gör livet så behagligt här i landet, en, två eller tre gråa dagar gör ingenting för man VET att efter regn kommer solsken.
Va, vad sade ni? Efter regn kommer mer regn? Och mer? Och sedan blir det RIKTIGT grått och jävligt. Ja men det är Sverige det. (Ja jag vet jag är lite störig just nu, det är bara för att jag har så ont i axeln, när man har så ont blir man lite elak emellanåt, sorry).

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Försök inte lura oss kvinna! Gala är knutte-liten på bilden. Det var en ANNAN solig dag... Petig? Jooo ...

Fast tro mig. Man kan bli less på sol också!

Viktoria Löwenthal dijo...

Ha, Gala är verkligen inte knutteliten (och Knutte alias Muttel är faktiskt rätt stor, en 1.88 minst i alla fall, så det begreppet utgår direkt). Min vanliga dator har tillfälligt pajjat så jag kan inte i denna stund kolla datum men det skulle nog vara runt en månad sedan.

Men det där med att vara trött på sol: Jag är förste man att hålla med!! Jag har verkligen ÄLSKAT detta regniga år då vi ÄNTLIGEN fått lite årstider.

Anónimo dijo...

Ja, vädret är definitivt inte roligt så här års i detta land, men man kan iallafall vabba.
Helena