11 dic 2008

Och när vi ändå är igång






(ringde precis och bad Rogge köpa med sig mer Voltarenkräm så jag kan lika väl köra vidare och skriva lite till, och dessutom, vem vet, Gala sover ju ÄNTLIGEN bättre nu, någon dag skall jag berätta om helvetet vi gått igenom men just nu är det för TRÅKIGT men alltså: vad jag undrar i mitt stilla sinne är ju huruvida hon sover bättre av egen maskin eller om hon är helt drogad av voltarenångorna...)
Då, när jag var som argast på Rogge, då hotade jag med att lämna ut honom FULLSTÄNDIGT till ofentligheten, jag skulle starta en Roggeblog och jag lovar, jag skulle få tiotusentals läsare och ALLA hade tyckt JÄTTSYND om mig.
Men lyssna på detta: I söndags var det andra advent. I måndags såg jag att vi hade låtit ljusen brinna lite för lite, vi kunde gott ha dem tända lite grann även under vår måndagsfrukost så att dte blir sådär härligt perfekt nedåt. Jag ber Rogge tända dem och gissa, GISSA vilket ljus han tänder. Nummer 4? Noo...då hade det inte varit Rogge. Nummer 3, jo visst. VAD ÄR LOGIKEN???
-Hmm...nej, jag tänder inte ettan och tvåan, för det verkar tråkigt, och att ta det från andra håller verkar uttjatat..ja! Jag vet, jag tänder, typ, BARA trean! Ja!

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Man får bara antaga att era mysiga fredagsmiddagar för två har gått åt skogen?

Tipsa Rogge om www.si.se där man kan läsa på spanska (iofs) om svenska traditioner.

Selmas o Gretas krypin dijo...

ja si dessa katalaner... Ingen ordning på torpet så länge de får hållas!
Snygg du är i lugg förresten!!! Riktigt snygg!!