25 dic 2008

Jultomten kommer






Vi har talat mycket om det hör med julklappar, att få det man vill ha och i synnerhet om att INTE få det man vill ha (min specialitet då jag under cirka 15 år varje jul och födelsedag önskade mig en häst). Efter morgonens nissepaket (som inehöll ett halsband och ett diadem) säger Junia: Jag kommer inte att gråta och skrika om jag inte får en prinsesskrona.
VILKEN TUR ändå att tomten visste att hon ville ha just det! Saligheten var fullständig, Junia var stum och oerhört imponerad över tomtens förmåg att fixa precis det HON vill ha.
Tills hon börjar önska sig en häst då, vill säga.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Hej. Jag har en hälsning från min kära Herr Far. Det råkar vara så att både han och min lillebror tycker väldigt mycket om revbensspjäll och han hävdar att du lagar de godaste revbensspjäll han någonsin ätit. Så han bad mig fråga om du gör något särskilt för att få dem så och om han i så fall kan få receptet?

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, ja det receptet kan jag väl bjuda på:

lägg spjäll i smord form. salta, peppra samt häll över soja och lite honung (sådan där rinnhonung)och så in i ugnen på ganska hög värme.

Ja jag har insett att jag är vuxen och kan göra som jag vill så junia och jag brukar frossa, vi köper spjäll i mängder och äter ingenting till utan bara mumsar.

Har ni haft en bra/lugn jul annars? Många kramar/Vik