11 dic 2008

Frånvaro




Ni får njuta oss i små doser ett tag till framöver. Anledningen till min frånvaro var att on the top av all misär eller kanske snarare som ett direkt reultat av demsamma (misslyckade inskolningar av diverse barn, misslyckade sovrutiner, tillfälligt misslyckad tomtebolycka samt mycket annat) så pajade min axel, min rygg och halva hjärnan. Axeln är fortfarande väldigt besvärlig och jag hade kunnat skriva ett låååångt inlägg om hur jäkla ONT det gör men eftersom gnälliga bloggar är det tråkigaste som finns så håller jag i stället bara jäkligt låg profil tills inflammationshelvetet gett med sig lite.
Måste gå tillbaka till doktorn och få tyngre grejer men då måste jag också erkänna att jag slängde hennes förra remiss till röntgen i papperskorgen istället för att lämna in den i receptionen. Varför? Tja..dels för att jag är världsbäst på att autodiagnosera mig och inte ansåg att något behövde röntgas, dels har jag ju fått ner morfar Ortopeden som säkert inte heller skulle anse att man behövde röntga och faktiskt så ORKADE jag inte ens tänka på att göra mig omaket att fixa barnvakt, ta mig till sjukhuset, sitta i deras mörka källarvåning (och läsa om andra olustigheter som fanns på samma våningsplan typ obducentinstans etc.) och vänta och vänta.
Bla bla bla. Och i väntan på bättre tider så kan ni få lite julstämning á la Löwenthalskorna.

1 comentario:

Selmas o Gretas krypin dijo...

Och jag som tyckte vi var tidiga att klä granen...Ser nu att ni var före oss till och med! Fint blev det i allafall och mysigt är det om morgnar och kvällar!