21 feb 2010

Jobb

Söker extrajobb som komplement till Mare Meva tills det lossnar och JISSES vad det finns mycket skumt på internet. På helt seriösa jobbsiter dyker det upp det ena obskyrare än det andra. I täten ligger jobba-hemifrån-jobben som är så oseriösa så det skriker om dem. men svårare är det med de jobb som till en början verkar seriösa och sedan glider över på en allt mer mysko nivå och man till slut är indragen i pengatvätt (känns det som).
Men skam den som ger sig, om jag tragglar igenom 1000 sidor om dagen och skickar CV till 2000 så BORDE väl NÅGOT komma ut av det? Eller?
Alltså: Jag söker ett jobb, helst hemifrån, som VAD SOM HELST inom det rimliga. jag letar INTE efter något kreativt, tvärtom, det får vara hur tråkigt och hur mycket rutin som helst, bara det ger lite kosing. CV på engelska eller spanska finnes.
Och hur jag ser ut vet ni ju om ni glider omkring härinne.
Hör ni något/vet ni något -- någon granne, din fru, din make, din kusin, din kompis, som behöver hjälp under en tid så GIVE ME A HAND.
OK?

1 comentario:

Anónimo dijo...

Du som är så duktig på att skriva borde pröva på översättning. Ja, jag vet du är emot det, men ändå...Det viktigaste är ju verkligen att man har en bra svenska och det har du ju.
Helena