5 ene 2009

Och julen har varit SÅ generös!




Jag tror allt att alla tycker lite synd om oss (mig mest!) i år. Vi fick superduperjulpaket från Sverige med ALLT man kunde önska sig.
T.ex GOTT Sir William efter att ha lidit med hans bluffaktige bror Lord Måns (nä jag skojar inte, det är Saluhallens tehandel i Malmö som är skojarna, de har hittat på en tramsblandning av Earl Grey och Lapsan och hävdar att den skulle vara detsamma som min högadlige vän Sir William. Sicket trams säger jag bara, en sniff på den och man känner igen en bedragare!), Babas kakor (som nu även Junia fallit till hundra för) gödigt gossip i form av novembernummer av Svensk Dam (som utlandssvensk har man inte samma Bäst-före-datum på nyheter, inte visste jag att hon den norska prinsessan hade fått barn igen, eller att MetteMarit fallit och fått hjärnskakning! Och det kan jag ju likaväl läsa om i december som i juni).
Och mycket mycket mer (även om mamma sin vana trogen förringade hela härligheten med en massa: äsch det var ju så lite, och det fanns ju ingen plats, och inga pengar..etc. etc.).
Tusen tack ännu en gång!!!

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Hej Viktoria! www.tebutik.se säljer en Sir Williams som jag själv är helt galen i, kanske något du borde kolla upp. Jag som skriver är en som läst på din blogg ganska länge, bor i Uppsala och har en vild dotter på 3,5 år och en välartad gosse på 8-månader.
/Anna

KARLAVAGNEN dijo...

Te huset Java i Lund har även de en Sir William. Kan den vara den riktige...

Viktoria Löwenthal dijo...

Anna: Skall jag kolla upp! Leverenserna BRUKAR annars funka och alla jag känner vet exakt var tehuset Java i lund ligger där jag har fina klippkort (Joru Karlis, det ör ju dit vi brukar ta oss!).

Vad kul att du läser, och ännu roligare att du ger dig tillkänna. En välartad 8-månaders..hmm...jo du, det hade jag VERKLIGEN önskat mig.

KARLAVAGNEN dijo...

Ahaaa... Okay. Vill du jag ska köpa på mig lite till när jag auker till Skaune i slutet av Januari?