20 ene 2009

Nedersta - Mitt val!

Till alla som läser min blogg men struntar i kommentarerna: Ni missar det roligaste med bloggen, nämligen Karlavagnen. Hon har en lite hemlig blogg så jag skall inte lägga ut någon länk, men faktum är, och jag hoppas du inte blir ledsen nu Karlis, att hon är rolig i egna bloggen men galet rolig som kommentator. Som att hon sporras, triggas, vässas av att kommentera.
Jag älskar folk som kan konsten att skriva extremt illustrativt, så där så att man känner lukter och hör dialekter, nyanserat, you name it.
Nåväl, vad jag skulle säga är att jag också röstat på den nedersta (och visst, att den mellersta känns lite väl som nyvald miljöpartist - fantastiskt på pricken!), jag tycker själv att jag ser snäll ut men med karaktär (bra karaktär då, inte som Galas dagiskaraktär.
Och nej, jag är inte särskilt fotogenique, av 79 bilder blev det 4 kvar och de är sedan lite photoshoppade (inte mycket, mest att vi lade dem i sepia så att min härligt konstanta grisrosa ansiktsfärg lade sig en aning). Tittade igenom cd´n vi gjorde då Junia var 2 månader och där kan jag glatt konstatera att jag ser ut som ett miffo på cirka 400 av 415 bilder så nej, något bra fotoobjekt är jag inte.

6 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Så kallades du ju också för skinknäsa när du var liten. Där satt du, påbylsad med overall,mössa, vantar och tjocka vinterstövlar på den höga pallen, med små små svettpärlor över den grisrosafärgade näsan och väntade. På dina syskon att bli färdiga för skolan, på din mamma att hitta: plånboken, nycklarna, handskarna (och så är det ju än i dag). Alltså, vissa saker är beständiga, andra inte. Skinknäsor får man leva med tills man går ur tiden.

KARLAVAGNEN dijo...

Jag smullar av... Vilken eloge för mina kommentarer. Efter den senaste kommentaren tänkte jag att "nu får jag aaaaaaldrig mer fika med er"...

KARLAVAGNEN dijo...

Förresten, om man vill läsa min högst ointressanta blog så är det ju bara att klicka på Karlavagnen ju...
;-)

Rebecca Löwenthal dijo...

Nehej du Karlavagnen, det funkar inte att klicka på ditt namn. Tro mig, jag har försökt.

Anónimo dijo...

Och jag har också försökt, det går inte eller måste vi vara bloggare eller nåt???? Att det bara är för invigda?

KARLAVAGNEN dijo...

Nu har jag försökt och försökt och göra mig klickbar!

http://laosamayor-karlavagnen.blogspot.com/

Varning för att bli uttråkad; mycket tjat om katter och längtan norröver.
Ev. känsliga personer vad gäller avstav-nin-g etc bör inte gå in på blogget.