28 ene 2009

The boy who couldn´t sleep

Fick en länk skickad till mig av Betty (Junias ena gudmor). När mamman kommer till biten hur hon berättar hur man går in i ett vegetativt tillstånd, man går upp, man gör vad man skall men man finns inte, "You get to a point where you can´t function any longer..." ja då började jag faktiskt gråta.

Jag säger inte att vårt problem varit lika illa, jag HOPPAS att akupunkturen skall hjälpa lilla Gala för hennes humör är definitivt VÄLDIGT mycket bättre och hon är en helt annan bebis sedan hon fått sova lite mer på nätterna.

Nu har hon i stället helt slutat sova på dagen om man inte ständigt ser till att hon sover men det är kanske omställningen...vi får väl se.
Det känns som att vi får starta om som familj, och jag gosar extra extra med Gala nu när hon dessutom låter sig gosas med. Hoppas på så sätt kunna reparera eventuella trauman hon fått av att jag inte orkat med henne.


3 comentarios:

Selmas o Gretas krypin dijo...

UUUHUUUU....nu gråter jag också!! och jag har inte ens varit i närheten av något liknande!
Vik - Du är VÄRLDENS BÄSTA MAMMA med JORDENS STÖRSTS TÅLAMOD!!! Så tänk inte ens tanken att du inte gjort tillräckligt, eller rätt! Det finns ingenting man inte kan ändra på..och du har hållit ut med ett tålamod som jag vet inte var du har fått det ifrån i ETT HELT ÅR!!! Och nu får du din belöning!! En GLAD, NÖJD, UTSÖVD (någorlunda till att börja med i alla fall) GO GALA-BEBIS!!! Det är NU er BRA TID tillsammans börjar!! Försök slappna av, ta sömnpiller om du behöver, SOV och njut i FULLA DRAG av din UNDERBARA FAMILJ! Utan DIG hade de Aaaaaaaaaaaaaldrig klarat det!!! Go VIK Go!

Rebecca Löwenthal dijo...

Håller med föregående talare. Du har en ängels tålamod, med massor av bus och humor, trots sömnbrist. Så ta't lugnt. Några större trauman än de som vi alla ger våra barn har du inte skapat. Dessutom måste lite trauman till för att vi skall mogna.

Anónimo dijo...

Been there - done that - Viktoria jag tror att jag bjuder ut mej till Villasar en helgdag sà vi kan prata lite! Det blir bättre och DU är INTE en dàlig mamma för att du är trött och grinig ibland (eller hela dagarna...jag VET hur det är). Men jag vet att du fàr dàligt samvete - det har jag oxà haft och kan känna fortfarande... - men man gör sà gott man kan har jag lärt mej - och ni gör ju sà gott ni kan med lilla Gala! Stà ut lite till sà ska du snart se att det kommer en dag när du ärligt kan säga att du haft en rolig stund med barnen utan att känna dej stressad, sur och irriterad (vilket du enbart varit för att du sovit sà lite att din tolerans är under noll). Jag kommer ihàg att jag fick tänka höger vänster höger vänster för att mina ben skulle lyda mej - var helt i en dimma pga sömnbrist. Det är svàrt för andra att förstà men man är sà frustrerad att man har lust att slänga ut ungen igenom fönstret men tack vare att man är nàgorlunda normal i vanligt tillstànd sà vet man att det inte är okej att göra det. Se det positivt!!! Du kommer att bli starkare som person efter detta!!!!! kram och vi ses nàn helg i februari när det passar er!!!!