16 abr 2009

Spindelvatten




I Torekov finns det ett sådant där kylskåp med vatten och isbitar i dörren. Junia tyckte det var hemskt intressant och frågade mycket vad man kunde ha det till och varför man hade det etc. Jag var lite (väldigt, indiandödarförkylning om ni vet vad jag menar med det) förkyld och lite i dimmornas värld (och är fortfarande) och lyssnade inte alltid så uppmärksamt men vet att det plötsligt var en massa prat om spindlar och att de dricker vatten och att vattnet från kylskåpsdörren var speciellt gott för spindlar.
Sista dagen var det storstädning (jo men självklart, har inte ni styvpappor/styvmammor? Askuuuungeeen!!!!!!) och då hittade jag bakom gardinen dessa fyra prydligt uppställda glas. Jag förstod absolut ingenting, vad hade hänt här? Två gamla tomtesnapsglas samt två storlek större, alla till brädden fyllda med vatten. Så jag frågade hon som alltid har svar på allt och vet allt om allt:
-Junia, vet du vad det är som står i fönstret?
-Spindelvatten till spindlarna mamma, svarade hon som om det vore det mest naturliga i världen.

4 comentarios:

Elin dijo...

Hej ni är tillbaka,jättefina bilder.Glömmde höra av mig när du skulle till Sthlm,att inte fá sova ut sätter sina spár,men det vet ju du bättre än nágon annan. Nu är jag tillbaka i Barca,och Isaac har börjat pá dagis. Tiden gár sá fort...
Kram

Lilla A dijo...

Haha! Helt underbar kommentar!
"Spindelvatten"...:D

KARLAVAGNEN dijo...

Skratta ni! Men spindlar gillar hög luftfuktighet. NL kryllar av spindlar.

Viktoria Löwenthal dijo...

Elin: Lille Isaac på dagis, tulle!! Ja men nu är ni väl ändå morska nog att ta er ut någon dag? Nu har ni ju gjort världen (åkt till sverige) själva!!

Lilla A: Ja visst är den bra!

Karlis: Ja i Torekov med, i alla fall om man ser mängden vatten junia satt ut, lär räcka till ett helt kompani spindlar