21 abr 2009

Hur ligger det egentligen till???


Jag går på gatan och är urfattig. Jag har inget jobb och min man har inget jobb och allt är eländes elände (ja alltså "jaget" talar för många jag, inte mitt). Hade jag varit en ung elefanthane hade det då dykt upp en äldre vithårig dam och gett mig sin portmonä. Inget hej, inget vem är du, no no, bara sådär; Här, ta mina pengar.

Men det stannar inte därvid. Efter inköp av diverse kläder så åker han hem till henne, skålar i rödvin och slaggar sedan där. Efter det blir det bara bättre och bättre, citat: " Varje dag far han omkring i sin bil. Det är den gamla damen som har köpt den åt honom. Hon ger honom allt han vill ha." Allt han vill ha. Uhum. Och vad ger han henne?


VAD GER HAN HENNE UNDRAR JAG!!


Men det är inte nog med det. Sedan dyker det upp en naken kusin som Babar förlovar sig med, de åker tillbaka till den stora skogen och "mammorna fick inte plats i bilen, de springer efter och lyfter upp snablarna för att inte andas in dammet." Och de hinner knapt komma fram förrän Babar krönts till kung efter att ha försvunnit spårlöst ett antal år tidigare, levt i sus och dus som ingen har en ANING om - för hur skulle inte DU ställa dig till Babars underliga gigololiv med den gamla damen??

Bild från http://en.wikipedia.org/wiki/File:Babar2.jpg

3 comentarios:

Lotta dijo...

Kul att bloggen kommit igång igen, jag har desperat tittat till den några gånger om dagen och nu äntligen ;) Tyvärr har du lyckats förstöra mina fina barndomsminnen om Babar. men det är kul att läsa bloggen ändå ;)

Viktoria Löwenthal dijo...

Hej Lotta och tack för det och SORRY, men det är den bistra sanningen om Babar. Och då är jag ändå ganska snäll.
: )

KARLAVAGNEN dijo...

Undrar vad du kan göra med historierna om Findus och Pettson?!