30 abr 2009

My rolls (allså min bil-rolls)



Min dator är min borg - ja så skulle det kanske kunna sammanfattas.


Helt nöjd ligger jag nu i sängen utan sladd och med wifi-strålning i hela kroppen och skriver lite på min soon to be released websida, svarar på lite mail (Ja till er som jag inte svarat ännu..det kommer!!! Jag ligger RÄTT mycket efter!!), bloggar och bla bla. Med min förra dator var detta omöjligt då det var en förklädd stationär, en stationär i laptop-kläder- Batteriet funkade inte från dag ett och wifi-mottagningen var så slö så några väggar i vägen förgjorde min dröm om svt.play i sängen.


Nu sover barnen och jag har rafsat ihop det som återstod av det som vi kallar vårt hem (ja alltså det ÄR vårt hem men det ser inte UT som ett hem, det har jag förstått efter att ha varit i Stockholm där folk skäms för badrum som är typ rätt mycket större och modernare än vårt ungerska kök...) och satt på mig mitt ÄNTLIGEN inköpta Just ett sånt som jag ville ha-nattlinne (absolut inget fancy, bara helt vanligt och lagom spänstig och tunn elastik så att det inte snor in en under natten) och buffat upp med kuddar bakom ryggen och TCHHAA TCHAAANNN (som katalanerna säger) här ligger jag.


Nice som fan.


Ny dator...mmm...sug på den du...

1 comentario:

KARLAVAGNEN dijo...

Nä, slipper jag? För jag har just ätit majschips och det skulle nog bli rätt kladdigt om jag skulle suga på din dator nu. Men grattis låter alldeles normalt iofs men jag har ju bott i Spanien länge nog att veta att (levnads/teknik-)standarden ändras beroende på var man bor. Vad f-n e hög standard.