29 abr 2009

Inte bara arbeit i Stockholm

Hade ett späckat schema under min Stockholmsvistelse, varje sekund var räknad och inplanerad.




Hann ändå avundas svenskarnas härliga överflöd av praktiska grejer som ett helt RUM bara till barnvagnar. För hur många är vi inte som släpat upp vagnar uppför vingliga rangliga trappor som leder rakt upp i intet. Tänker de ens på all lyx de har?? Vardagslyx till tusen, och alla klagar - på att fogarna på köksgolvet blir gråa, på att man inte kan få ALL sorts akupunktur av staten, på att det är så svenskt, för utländskt...Vi som kommer utifrån HÄPNAR och njuter och stör oss på hur bortskämt det låter.
Ett helt rum bara för barnvagnar..wow..


Samt lägga märke till den väldigt dansante skylten i tunnelbanan. En uppmaning till en foxtrott kanske?




Och eftersom värmen plötsligt kom exploderade Stockholm och jag fick uppleva en våryr svensk fredagsfylla mitt i huvudstaden, bröööl brööööl. Spännande. Annorlunda.

3 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Men du hade ju lovat att inte dricka för mycket... Mamma Lee-heeena... Vickan har...

... helt rätt om att svenskarna i Sverige har det så himla bra att de inte ens vet om det själva.

olga dijo...

Gud va lika ni är! Tänkte först fråga om ni är syskon men kom snabbt på att det är vi som är det och det vore märkligt om det fanns en 7e syster utan min vetskap ;)

Viktoria Löwenthal dijo...

haha, vickan drack inte ens en halv öl. vickan blir alldeles nervös av en vanlig svensk krog eftersom vickan älskar GOTT rödvin och det hade vickan inte vågat drömma om att beställa in och hoppas på under. så vickan blir näst intill helnykterist i svea rike. det ni!!

Olga: va? är vi lika ylvapylva och jag? haha, faktiskt första gången jag hör det. fast helt omöjligt skulle det väl inte vara att det dök upp lite fler systrar---eller?