17 abr 2009

Njaeee


Den här brunnen hade vi jättemycket kul på tills jag upptäckte att locket var helt lätt att rucka samt att det var ett stort hål lagom för Gala att trilla igenom på ena sidan. Jag kastade lite diskret ner en sten för att höra hur djupt det var och hörde ett "klupp" långt där nere, sten i vatten alltså. Hade jag inte tittat så mycket på "Gente" (spanskt hemskt snaskerinyhetsprogram som tar upp massa hemska olyckor från Andalucia och övriga Spanien, mest från söder av någon underlig anledning, där dör man på sjukhus och blir lurad av banken och tappar sina barn i brunnar) hade jag kanske inte tyckt det var SÅ obehagligt men nu fick jag stora skälvan och kunde knappt vara realist - för hur stor var egentligen risken att Gala skulle flytta detta cementblock??

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Man vet aldrig. Säkerhets-hispig svensk som kör svensk bil så hade jag nog grävt vallgrav runt (som hon kan plaska i) och satt upp mobilkamera för bevakning 24/7. Samt givetvis något platt och extra tungt (mig själv) ovanpå brunnen för att vara heeelt säker. Där hade jag suttit hela semestern...
Om jag har barn? Nä.. Tur nog.

Din observation om att dramorna verkar pågå i södra Spanien är en jag också gjort. Lite skumt.

Anónimo dijo...

Jag har också sett programmet men tröttnade faktiskt efter ett tag, livet kändes lite väl skrämmande efter en "session" med det programmet.
Helena