1 ago 2008

Film för barnen

När vi åkte till Torekov förra veckan tyckte Junia (som alltid) att resan var för lång (för er som aldrig rest med Junia: Det är fördjävligt. I samma sekund som du öppnar bildörren skriker hon Fa pudooooor och håller sig för näsan och Fa pudor betyder då att det stinker. Efter två sekunders biltur stönar hon desperat FA MAL LA PANCHA vilket betyder att magen gör ont men hon drar ihop det till ett MALAPANCHA som man sedan hör ungefär var tredje sekund i olika röstlägen. Der man henne ingen uppmärksamhet stegras det till något outhärdligt tills hon sätter fingrarna i halsen och gör så att hon kräks. Jo det är sant. Och jag som tog körkort i 8onde månaden och såg framför mig alla roliga små utflykter vi skulle göra hon och jag..).

För att ge henne lite förströelse spelade jag in en film och ingen kunde väl ana vilken HIT det skulle komma att bli. Den spelades på repeat från Landskrona till Torekov, UTAN STOPP.

Ok att jag har en master i dokumentärfilm men hade jag anat att mina filmer skulle bli en sådan succé hade jag inte lagt filmandet på hyllan.

Här kan ni se gratis, vill ni loada ner och ha den till era barn så kostar det 2 euro som kan skickas till mig eller sättas in på mitt konto.

7 comentarios:

Elin dijo...

Missade vart trollet var nágonstans? Bra film :)

Monica dijo...

Skicka in till en kortfilmstävling!

KARLAVAGNEN dijo...

Garvar! Du är ju Barcelonas svar på Tiffany Persson!!!

Lilla A dijo...

Ja, det är inte klokt vad man kämpar för att få bilåkande barn på gott humör, och du verkar ju ha svaret på man gör! Och även jag som vuxen fick mig ett gott skratt!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Wow! Ni måste ha fått solsting hela högen som ens orkade masa er igenom filmen. Nu har vi idag inhandlat en bärbar dvd så vi ska klara timmars åkande i norrland där en fika nästgårs ligger tre timmar bort - jag bävar!

Rebecca Löwenthal dijo...

Tuggummi finns i olika smaker för barn i närmsta affär. kan vara bra att komma ihåg när jordgubbstuggummi förlorat sin tjusning. det förbjudna lockar till eftertankens upptagenhet du vet...

Anónimo dijo...

Hos oss är det populäraste att se sig själv på film. Martina säger - Paaaaapaaaa Pippala - och då vill den lilla tjejen titta på pelicula = film på sig själv.
Helena som hoppas att ni inte blåser bort.