2 ago 2008

Jubilar

Den 2 september skulle jag, om jag hinner med, vilja ha fest och fira mina nu 10 år i Katalonien.

Som
25-åring kom jag dit med Erasmus, efter 2 dagar fick jag panik (satt med Time Out Guide Barcelona och stressades ihjäl av att jag inte skulle hinna med allt jag strök under på 6 månader) och ringde min handledare och fick mitt Erasmus förlängt till ett år. Lärde känna Stephanie från Belgien (som vi skall till bröllop hos i Belgien i slutet på augusti) och tillsammans hade vi panik då antopologiåret var slut så vi raggade upp en master i dokumentärfilm.

Ett år till och en förskräcklig kärlekshistoria senare fick jag jobb på The Office, allt var kaos på alla håll och kanter tills jag en dag styrde upp tillvaron lite, fick syn på Rogge (som ju inte var ny men det var nytt att bli förälskad i honom, han var en sådan som jag inte blev förälskad i, alldeles för bra, alldeles för normal ÄVEN om jag nu insett att det är han inte riktigt ändå men det är väl bara bra tröstar jag mig nu men STÄDA det kan han INTE) och började ta itu med mig själv och livet och tänk, nu ligger det två små flickor och sover här intill mig och imorgon kommer deras pappa, som var han den där rogge som förklarade skillnaden mellan att vara en människa som åt sött eller salt på morgnen (jag tillhörde kategori salt) och bla bla bla nu skall jag gå och lägga mig.

Fest? Den 2? Tapas och Mejico-hattar, mojitos och allt annat som hör Katalonien till??

2 comentarios:

KARLAVAGNEN dijo...

Låter kanon... Och låt Rogge får återigen förklara om det där med sött eller salt och morgonkvisten....

Anónimo dijo...

tycker det låter som en roligt!