1 abr 2010

Vem blir impad av dig, svennebrud???



På Junias skola har de bestämt att man på sitt barns födelsedag skall gå ditt, hitta på ngt skoj med barnen, äta en tårta i ya está (that´s it).
När de förklarade konceptet sade de att man t.ex kunde trolla ett litet trolleritrick och sedan ha med en sockerkaka som alla barnen kunde få hjälpa till att dekorera med lacacitos (typ non stop).
Så gjorde alla det. Alltså: Lagen var nu att man skulle trolla och sedan äta sockerkaka med lacacitos. Ingen skämdes över att inte vara innovativ. Ingen brydde sig. Barnen var nöjda. Tills den dumma svenskan kom med sina idéer.
En hel dag fixade jag, köpte specialpapper, printade ut fina ägg, knipsade fast fjädrar samt bakade 80 chokladbullar och 1 sockerkaka (för ut i fall att någon var allergiker).

Påskpysslet gick hem, absolut. Men våra fina chokladbullar blev SÅ ratade! Ni kan inte ana hur ratade de blev (kanske därför jag inte skrivit på länge, det var liksom droppen!).
Tror ni mig om jag säger att bara tre barn åt? Junia, Selma (också halvsvenne) samt en liten Marc (som jag älskar Marc!! Och Junia som säger att hon inet vill bjuda honom på sitt kalas, för att han är dum. Strunt! Han är en toppenkille!).
Ingen annan. De inte ens smakade.

Kommer detta komma upp på terapi senare? Dagen då mamma skämde ut mig för alltid??
Fast de gillade den där tradiga sockerkakan, som de fick dela på 21 pers...


2 comentarios:

Eva dijo...

Ja, det är så sjukt! Så har man kalas och bakar svensk jordgubbstårta och 50% av barnen ratar den helt, de vill hellre ha fabriksbakad torr sockerkaka med några lacasitos på! Chokladbollar gör jag inte längre, fast chokladbollar har alltid funkar bättre med lite färgglatt strössel på, då brukar de går ner. Men Dina ratar faktiskt också mina svenska knasbakverk, oliver och torr sockerkaka is da shit! Oj oj oj...

KARLAVAGNEN dijo...

Sjukt var ordet! Ni får gärna bjuda mig nästa gång. Chokladbollar är goooda! Mina spanska kollegor tyckte att receptet var mycket suspekt. Havregryn? Var jag seriös liksom?!