16 abr 2010

Världens bästa granne

Det har vi. Tantalanten, som vi kallade henne då vi inte visste vad hon hette, är verkligen världens bästa.
Hon har aldrig gett oss onda ögat trots Galas fandangas och eviga vårskrik nattetid såväl som dagtid.
Idag låste Rogge ute stora delar av familjen på terrassen. Han gick ut för att säga hejdå, gick in, låste dörren och drog. Detta vid två halvtre något. Jag kom hem vid tre, stora tunga kassar som jag släpat från bilen, och upptäckte att jag glömt mina nycklar. Ingen hemma. Var tvungen att hämta en grej klockan 15.15 så jag drog dit och antog att maja skulle vara på plats då jag kom tillbaka. Nix.
Satte mig på trappen i solen (tack och lov för den) och passade på att göra en massa samtal. Efter ngn timme kommer Tantalanten ut och meddelar att min familj är utelåsta så kanske kan jag släppa in dem.
UJ!
Efter lite knep och pyssel lyckas vi få upp dörren med en röntgenplåt (thanks Spain att ni är så generösa med att plåta oss så alla har ett lager av diverse kroppsdelar på plåt).

Tantalanten har under hela eftermiddagen sett till att hålla maja och barnen vid liv, hon har kastat ut vattenflaska, riskakor, bröd, yoghurt (med socker!!! till barnens glädje) och lite annat smått och gott.

WOW!

3 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Det låter lite som om hon, Tantelantan, har varit på ZOO. Fast hemifrån. Gulliga vrålapor och dess vårdare

KARLAVAGNEN dijo...

En granne väl värd att värna om!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Verkligen värd att värna om. Hon fick en flara vin på direkten!