2 jul 2009

Sommarplågan




Vi har, föutom alla andra problem vi har (redan nämnda och kommer säkert att nämnas vid ett flertal tillfällen mer..) ett stort problem och det är Rogges förhållande till MINA solglasögon Jag har ALLTID solglasögon, går inte ut utan solglasögon (sviter från mitt Sue Ellen-jag eller mitt jag om misshandlad hemmafruga, who knows) men sedan jag träffat Rogge så är det ett evigt jidder de här. Han TAR konstant mina. Sedan gör han sönder dem alternativt tappar bort dem.
Senaste var doppen, dåhan hade mina älskade ÄLSKADE urgamla glasögon i FICKAN och gick in i (jo, ni hörde rätt, men det var mitt på blanka dagen och han var nykter) dörren på en restaurang så att de flisades upp på sidan.
Så nu sitter han med försäljarna på playan och går igenom sortimentet gång på gång på gång. För är det inte mina är det som att han blir superkräsen plötsligt. Suck.

4 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

Men Viktoria, det finns ju ett väldigt enkelt sätt att komma runt det här. Köp glasögon, låtsas att det är dina favoriter en dag eller två, låt de ligga framme och vipps, så är de på Rogges nästipp. Kruxet är att hålla själva kuppen hemlig, utan att kommentera det, för annars funkar det inte....

Viktoria Löwenthal dijo...

Ack om det vore så enkelt. Ack om LIVET vore så enkelt.
Saken är ju dem att han FÖRBRUKAR glasögon, inte BRUKAR. Och jag HAR ett helt lager av billiga skitglasögon som jag knappt gillar men han tar dem och har söner/bot dem, ett par efter det andra. Och det går i rasande fart!

Rebecca Löwenthal dijo...

Det får bli ryska glasögon hör jag. I samma material som klockan, som man sas kunna lägga under en tank utan att den fick en skråma!

mari dijo...

eller rysk-roulett glasögon som avfyrar ett skott om dom går sönder.... hehehe