13 jul 2009

100% nöjda kunder



Det som är bra så här i starten är att om alla som kommer i kontakt med Mare Meva är nöjda så har vi hittills 100% nöjda kunder så det skall man väl slänga upp på webben innan det är kört (99% låter faktiskt inte hälften så bra).


Nämen faktiskt, det är så himla kul. Nu har de första tre som fick min profylaxkurs fött och de har varit SÅ nöjda och det har gått FANTASTISKT bra.


Först ut var en som hade en otroligt traumatisk första förlossning i bagaget. När jag frågade henne om tre ord som skulle beskriva en idealförlossning för henne så vart det HELT stopp och vi fick jobba jättemycket på att få fram tre ord utan att hon började hyperventilera av ren ångest.


Gissa om hennes förlossning blev bra?! Det gick på 2 timmar från första värken, hon var aldrig rädd, andades som hon skulle och hennes man kände att han var helt med och kunde ge det stöd han aldrig fick ge första gången (eftersom han blev visad ut i korridoren största delen av deras 40 timmars förlossning). Hon behövde inte (läs hann inte få) någon epidural och de klippte henne inte (annars mer eller mindre rutin i Spanien) och hon behövde bara sys 2 stygn.


Hennes egna (och andras) historia kommer att komma upp på Mare Meva-webben så snart hon hunnit skriva den.


Och ja just det. mitt gamla jobb flirtade en sista gång med mig när vi kom in på sjukhuset i måndags morse, jag då i egenskap av doula. The office, på bästa plats i det minimala rummet..svårt att undgå. Hur nöjd är inte jag med mitt beslut!!??

No hay comentarios: