10 mar 2010

Rockar fett


I lördags så erbjöd sig Maja att stanna hemma om vi ville ut och slänga våra lurviga. Först blev jag mest perplex och sedan lite ångest. UT? JAG? Hur länge då? När får man komma hem igen? Måste man bli full då?
Sedan tänkte jag om, vi kunde ju åka ner tidigt till barcelona, typ vid 16, och fika och strosa runt och hamna på något mysigt torg och dricka öl, allt helt oplanerat - så som förr i världen. Då blev jag så upplivad så jag nog faktiskt hann tänka en liten avslutning på Moog...

Så här nära Moog kom jag, en biffig dörrvakt som precis som vi ville se Barca spela. Sen vart det som att luften gick ur mig, min mat- och sov-klocka ringde och efter en drink på gamla goda Margaritha Blue så drog vi gamlingar oss tillbaka.

2 comentarios:

Rebecca Löwenthal dijo...

'hä int' lätt å bli gammal int'

Anónimo dijo...

Har visserligen inget med ditt inlägg att göra - Grattis på Namnsdagen!
Helena
Men jag känner igen mig i det du skrev...