9 mar 2010

Något har hänt!

Sist jag sökte jobb var ju nästan typ 10 år sedan. Då köpte man La Vanguardia på lördagen och svarade på störa blaffiga annonser. Små annonser betydde oftast att de var lite skumrask i görningen.


Sedan jag har sökt lite extrajobb nu har läget ändrats maximalt. Jag sitter nu med

SKUMRASK nummer 1: Mr Benjamin i USA som erbjuder mig multum för att använda mitt konto så att han kan få betalt i euro av sina europeiska kunder (hmm...) och även om jag aldrig skrev tillbaka är nu jobbet mitt och jag bör i dagarna få en check av någon kund som jag skall transfer till honom minus 10%...


SKUMRASK nummer 2: Fick en check på 4500 pund idag, skickat i ett brunt kuvert med slickade fina frimärken, ingen avsändare, inget brev, bara en check från Barkleys.
Detta för ett jobb som jag blev erbjuden men som jag hade några frågor om. Jag fick aldrig svar på frågorna men dock denna check..öööhhh..


SKUMRASK nummer 3 är kanske inte någon riktig skumrask utan snarare en skumröv och det är när jag blev erbjuden 350 euro svart för ett högkvalitativt jobb som innebar 150% närvaro. Undrar hur det gick, fick de tag i någon som accepterade deras fantastiskt skamliga anbud??


4 comentarios:

Anónimo dijo...

Vad ska du göra med checken?? ;)
/Tessan

Unknown dijo...

Jag tror jag skall plasta in den alternativt rama in den och ha som ett lustigt minne. sa hon glatt och ångrade bittert sina ord där hon låg bakbunden i en källare med tejp över munnen...

KARLAVAGNEN dijo...

Om den är äkta så kan du hoppa upp och sätta-rej på att den inte har täckning. Testa med några halv seriösa internationella företag/organisationer - de behöver internationellt folk som kan språk!!!

Lycka till!

Anónimo dijo...

Lös in den vettja - - det kanske är någon som insett att du är i behov och donerar dom till dej. Varför skulle dom inte ge dej pengar så där helt så där bara ;) Tacka och ta emot.