20 mar 2009

Gala och sömnen (Lucia y el sexo? Låter som något liknande, fast kanske något trögare story)




Igår blev Gala "dada de alta" dvs. utskriven som patient hos akupunktören. Hon har nu efter cirka 6 sessions ett helt normalt sömnbeteende - I can´t believe it.

Vi gick från att Gala:

Gick och lade sig klockan 19.30.

Vaknade med dryga 3 minuters mellanrum fram till klockan 00.00 (en bra dag kunde det gå både 10 och 15 minuter mellan gångerna men man har till slut så rubbad tidsuppfattning just i samband med detta så att 15 minuter känns som en heeel evighet och man nästan måste gå in och kolla om hon andades).

Klockan 00.00 till cirka 4-5 vaken; pill med min mun, pill med svettiga små fingrar runt mina fingrar, i ett öra, gnöl och åter gnölandes runt.

5-6.30 sov.

Någon gång under dagen en lite siesta på 15 minuter om man inte stod som en hök över henne och fick henne att somna om i samma ögonblick som hon bara TÄNKTE vakna.
Vi gick från detta till att hon som en normal bebis vaknar någon gång för att vilja ha välling/napp/komma till vår säng what-ever. HELT ok. Det är det där andra som INTE var ok.

Fatta att jag överlevde henne!! Fatta att jag hade fixat Guantanamo med en klackspark!!

Fatta att det är ÖVER!!!

Fatta att vi har fått ett liv nu!!!



6 comentarios:

Anónimo dijo...

HURRA!!!

Viktoria Löwenthal dijo...

Tack!!!

Hannah dijo...

Åh! Grattis! Jag fattar faktiskt inte hur du överlevde! Jag hade dött iaf! Särskilt efter att ha provat typ allt! Way to go, akupunktören!

KARLAVAGNEN dijo...

(gäääsp) - Nä, vad säger du mamma Lena? Här sker inte så mycket nytt. Vad säger du om att vi går och fikar istället?


SKOJAR BARA!

JÄTTE GRATTIS VICTORIA och hela familjen! Klart att detta måste kännas som att få småbarns föräldrarnas OSCAR! Eller vinna OS i friidrott!

Det hajar t om jag som inte har några barn.

Viktoria Löwenthal dijo...

Hehe, OS, ja faktiskt!
Kram till alla

Anónimo dijo...

Oj Gud vad härligt! Vad glad jag blir för din skull!!! GRATTIS. Finns det någon teori om orsaken? Det skulle vara jätte intressant att veta.
kram
Helena