14 sept 2010

IKEA

Idag åkte jag till Ikea för att köpa det som behövdes för att kunna få ett liv, 16 stycken Antoniusbackar att förvara barnens kläder i (just nu står de i tusentals påsar längs med väggarna). På min lista hade jag:

16 Antoniusbackar
3 dörrmattor á la David & Beda
4 vita tavelramar ribba eller vad de nu heter
svenska butiken vad jag vill (alltså matbutiken som säljer lax, köttbullar, skorpor, lingonsylt etc.)

eftersom ribba utgick (de fanns inte) köpte jag två små murgrönor i stället. And that´s it. Inte ett enda jox till! Så nöjd. De försökte fresta mig med ett fantastiskt ikea family-erbjudande men jag gick inte på den enkla (eller ja, min plånbok höll stånd!).

Så skall det vara.
Och är sällan.

2 comentarios:

Olga dijo...

Vi besökte också Ikea, mest för att vi skulle ha ett skoställ. Vi skrev till och med en lista. SKOSTÄLL stod där med stora bokstäver. Vi pratade innan om att vi inte skulle köpa en massa "skit".
Påväg mot kassan passerade vi med två överfulla kundvagnar just skoställ men ställde då frågan, "ska vi verkligen ha det, vi har ju köpt så mycket annat nu". För att lätta på ångesten tog jag ändå ett skoställ. Ångesten lättade ända fram till kassan. När jag som packade såg vad som stod på skärmen och den nöjda kassörskan pengatecken i ögonen var den åter ett faktum. Jag försökte påminna Dennis om alla fina saker vi köpt och bjöd på en korv. Vi kommer inte besöka ikea på ett tag. Ren ångest.

Gabrielle dijo...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)