29 ago 2007

Tvångsmatad

Företagstrenden har ju under en längre tid nu varit ökad flexibilitet. Företaget där jag jobbar går HURRA tvärtemot det!

Jag hade tänkt gå upp från 6 timmar till 8 timmar från och med den 1 september. Eftersom jag bor utanför Barcelona och har en man som inte kan dela eftermiddagshämtningar då han jobbar då hade jag tänkt att endast ta ut 15-30 minuters lunchpaus för att inte behöva hämta Junia alltför sent på dagis.

Men icke sa nicke. Nu är det bestämt att man på detta bygget MÅSTE ta en timmes paus, varken mer eller mindre. Vilket gör att jag inte kan gå upp i tid, dels för att det inte funkar rent praktiskt dels för att jag VÄGRAR att sitta här och ruttna en halvtimme mer än vad som jag anser nödvändigt.

Störigt.

Så, nu är det än mer angeläget med ett trevligt bra extraknäck som jag kan sköta hemifrån, lite nu och mycket från och med januari då jag är hemma med barn. Anyone?

Jag är sur men tröstar mig med Holm, får vi bara ett guld så är jag något mindre störtsur. Något mindre.

No hay comentarios: