30 ago 2007

Men det var ju tur

Vilken tur att jag har lite högskolepoäng i bagaget då, om jag nu löper HÖGRE risk än rökarna själva att drabbas av cancer. Ty enligt nya rön (hmm...inte första gången jag hör det) så har högutbildade större chans att överleva olika cancerformer än lågutbildade. Detta då vi anses gå oftare och i ett tidigare stadie till doktorn.

Rimmar illa med mig, när jag sökte senast för mitt diskbråck förfasade läkaren sig över att jag inte sökt tidigare, i samband med att graviditeten med Junia var över. Jag skyllde på att min pappa var läkare och att vi barns krämpor aldrig tagits på allvar, skomakarens söner ni vet. Att stortån sover konstant kändes inte så viktigt, jag hade ju precis fått tillbaka känseln i fingertopparna efter 6 månaders frånvaro (kom inte tillbaka förrän 2 månader efter förlossning, då jag faktiskt lite smått börjat tänka på att söka läkarvård. Mest då för att det var svårt att byta blöjor i mörkret på natten med alla de små knapparna som jag inte kunde känna av..).

Då såg han lite ertappad ut och sa: Jo ta mig fan om det inte är så jag behandlar min fru och mina barn också! Bot och bättring alla läkare med familj.

No hay comentarios: