31 ago 2007

Nice to be back


Jag är så glad att jag inte bor inne i Barcelona längre.

När man kommer hem igen efter semester i gröna sköna Sverige så är det faktiskt PANIK-känsla på att landa i barrio Gotic, det FUNKAR inte. Man får krupp.

Eller rättare sagt: JAG fick krupp. Vissa tycker säkert att det är helt ok. Men just när det är varmt så blir det så...ÄCKLIGT i gamla kvarteren, och i detta starka solljus ser alla så utmärglade och nattuggliga ut. En sak att vara det, ngt annat att se ut som det : )

Nämen allvarligt: Jag är glad, ack så glad, att min Bcn-tid är ett avslutat kapitel.

Nu kommer man hem och NJUTER av att det fortfarande är sommar, att man kan slafsa ner till playan efter jobbet, att det luktar underbart av olika blommor på kvällarna och att man fortfarande har några månader kvar med frukost på terrassen.

1 comentario:

Vickiehickietorian dijo...

HEJ!
Jag går runt och hejjar på alla viktorior idag.
Jag är sjuuuk, så jag tycker synd om mig själv. men mår lite bättre av alla med så vackert namn!
hej hej!